İngilizce Öğrenenler için Etkili 7 Uygulama

İrem Kömürcü
3 min readJan 8, 2021
Photo by Clarissa Watson on Unsplash

Uzun süredir İngilizce çalışıyorum ve ilk seviyeme göre ciddi bir yol aldığımı söyleyebilirim. Nasıl çalıştığım, hangi kaynaklardan yararlandığım çok sorulmuştu ve bunun için bir kaynak oluşturmaya karar verdim. Bu konuyu birkaç blog yazısında ele alacağım. Çok fazla uygulama indirdim, denedim ve şuan kullanırken en çok faydalandığım uygulamaları paylaşmak istedim. Bu serinin ilk yazısı olarak en bilinen uygulamaların dışında kullandığım bazı uygulama ve kaynaklara burada yer vereceğim.

1- Musixmatch;

Eğer şarkı söyleyerek öğrenmeyi seviyor ve listening geliştirmek istiyorsanız Musixmatch uygulamasını tavsiye ederim. Şarkı ile eş zamanlı akan şarkı sözleri ve çeviriler uygulama içinde yer alıyor. Sevdiğiniz şarkıların anlamlarını bilerek söylemek, aynı anda takip etmek listening açısından oldukça faydalı. Şarkı sözlerine bakarak, şarkı ile eş zamanlı söylediğimde telaffuzumun eğlenerek düzeldiğini söyleyebilirim.

2- Beelinguapp;

Reading ve listening için bence harika bir uygulama. İstediğiniz konuda bir metni dinlerken, hem ingilizce hem türkçe takip etme imkanı sunuyor. Kalıpları ve kelime anlamlarını hızlı bir şekilde öğrenebiliyorsunuz.

3- Vocab Builder;

Yine çok sevdiğim uygulamalardan biri. İngilizce sınavlarına hazırlananlara da özel paketler sunuyorlar ve kelime öğrenimini kesinlikle hızlandırıyor. Ben premium paketini almıştım ve fiyatları çok uygundu. 3 aşamalı şekilde kelimeyi öğrenmenizi sağlıyorlar. Kelime ağırlıklı gideceklere kesinlikle öneririm.

4- Blarma;

Yine kelime öğrenimi için olan applerden biri. Kelimeleri size sorarak ve egzersizler sunarak öğretiyor.

5- LDOCE (Longman Dictionary English);

Aslında bir sözlük fakat kelimeleri detaylı şekilde açıklayan, kullanım örneklerini veren bir sözlük diyebilirim. Kelime öğrenimi ve doğru pekiştirilmesi için doğru bir uygulama diye düşünüyorum.

6-Voscreen;

Çok sevdiğim ve kullanırken eğlendiğim uygulamalardan biri. Videolarla İngilizce öğrenmenizi istiyorlar. Kısa İngilizce video kesitleri izledikten sonra ne dediğini tahmin ederek ilerliyorsunuz. Kendi içinde challengeları da bulunuyor. Kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim.

7- VOA Learning English;

Güncel konularda dahil olmak üzere içinde birçok metin barındırıyor ve yine listening+reading bir arada geliştirmek isteyenler için çok iyi bir uygulama olduğunu düşünüyorum.

8- Bonus- Öneri Youtube kanalı:

İçinde çok iyi eğitimlerin bulunduğu, isterseniz web sitelerinden abone olabileceğiniz bir kanal önerim: Etkili Pratik İngilizce. Videolar bence çok faydalı hap bilgiler içeriyor. Uzun süreli gelişiminiz ve kalıpları öğrenmeniz için oldukça iyi. Web sitelerinden abone olarak özel videolardan da haberdar olabiliyorsunuz.

Düzenli olarak kaynak önerileri ve teknik yazılar yazmaya çalışıyorum. Medium hesabımı takip edebilir, yazıyı beğendiyseniz clapsler ile beğeninizi sunabilirsiniz. Yorumlarınız ve benimle kurduğunuz etkileşim beni mutlu edecektir ❤

Benim listem bu kadar. Umarım faydalı olmuştur :) Sosyal medya hesaplarıma ulaşmak, benimle iletişime geçmek ve çalışmalarımdan haberdar olmak isterseniz web sitemi bırakıyorum. Twitter başta olmak üzere sosyal medyadan beni takip edebilir, iletişim kurabilirsiniz. Teşekkürler!

--

--

İrem Kömürcü

Google Developer Expert on Machine Learning | Data Scientist @Deloitte | iremkomurcu.com