Benim 2019’um

İrem Kömürcü
5 min readDec 27, 2019

2020’ye sayılı günler kala, tıpkı şirketlerin yıllık değerlendirmelerini yaptığı gibi, kişisel değerlendirmemizi yapmamız gerektiğini düşünüyorum. Bu yazıyla kendimi değerlendirmek, dönüp geçmişe bakmak ve ona göre gelecek planlarıma şekil vermek istiyorum. Her sene olduğu gibi 2019’a girerken de güzel dileklerde bulundum, hayal ettim, hedefler koydum. Şimdi sıra 2020 hedeflerinde!

2019 benim için büyük değişiklerin olduğu bir sene oldu. Daha güçlü durduğum, daha da büyüdüğümü hissettiğim, yeni bir hayat kurduğum bir sene…

2019’da neler yaptım?

2019’da Düzce Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Bu olaya eleştirim; daha yüksek bir not ortalamasıyla mezun olabilirdim, hatta belki biraz daha öğrenci kalabilirdim :)

2019’da 2 büyük başarı elde ettim. Biri hala benim bile inanamadığım ve 35 bin kişi içerisinden ilk 24’e girerek Hamdi Ulukaya Girişimi 2019 Fellowlarından biri olmamdı. Binlerce kişi arasından birçok adımı geçerek bu başarıya ulaşmış olmak, New York Üniversitesi’ nde dersler almak, değerli profesör/girişimci/eğitmenlerle tanışmak gerçekten paha biçilemez bir olay. Ayrıca Ulukaya Girişimi ile yayınlanan videomu izlemenizi öneririm.

Bir diğer başarım ise Yıldızlı Projeler yarışmasında, Öğrenci kategorisinde 2. olmamdı. Bu dereceyle birlikte Yıldız Teknoparkta ofis, 5000 TL’lik para ödülü ve çeşitli hediyelerin sahibi oldum. Daha da önemlisi ödül töreninde sonuçlar açıklanırken annem ve babam da ordaydı. Onları mutluluktan ağlattım ve bu çok gurur vericiydi ❤

2019’da işe başladım. Mezuniyet belgemi alır almaz işe başladım hatta. Son stajımı 4. sınıf sonuna bırakmam büyük avantaj oldu benim için - öğrenci arkadaşlara da stajlarını son döneme bırakmalarını şiddetle öneririm- Şuan İTÜ UHUZAM’da çalışıyorum. İTÜ bünyesinde bir Uydu Haberleşme ve Uzaktan Algılama Merkezi, ben ise burada Deep Learning ekibinde yer alıyorum.

2019’da İstanbul’a taşındım. Sanırım 2019’a ait en zorlandığım şey bu oldu. Liseye kadar KDZ Ereğli’de yaşadım, üniversite boyunca da Düzce’deydim, hatta Düzce’de bir evim de vardı. İşe başlamamla beraber hemen İstanbul’a taşındım ve kendimi müthiş bir kargaşanın içinde buldum. Aslında İstanbul’ a alışmak beni zorladı ve yeni yeni alıştığımı söyleyebilirim. Şuan İstanbul’ da 4. ayım ve her şey güzel gidiyor.

2019 yılında 6 sunum yaptım. Farklı illerde, farklı konularda sunumlardı ve hepsi için iyi ki dedim. Bu rakam için kendime eleştirim var; daha fazla sunum yapmalıydım. 20, 30 sunum mesela… 2020 için söz veriyorum; en az 20 sunum yapacağım. Hatta 2020 yılının ilk sunumunu 4–5 Ocak’ta Kayseri’de yapacağımın haberini de vereyim:)

Bu yıl 1’i Medium, 4’ü ElektrikPort olmak üzere 5 yazı yazdım ve kendime en büyük eleştirilerinden birini bu konuda yapıyorum. Bu sene çok daha fazla yazı yazmaya niyetlenmiştim fakat işe başlama, taşınma, girişimcilik işleri derken bir türlü vakit bulamadım. Bu sene Tensorflow konusunda yazmayı planladığım yazılar bile kaldı ve bu konuda verimli bir yıl geçiremedim. 2020 için en az 10 yazı hedefi koyuyorum ve bu yazıların sadece Türkçe değil İngilizce de olmasını hedefliyorum.

2019’da Isparta, Edirne, Konya, Kocaeli, Ankara, Düzce, Zonguldak, İstanbul ve Bolu olmak üzere 9 farklı şehirde bulundum. Türkiye’de gezdiğim şehir sayısını 20’ye çıkarttım. 2020 yılından beklentim bu sayıyı 30’a çıkartmak, yani 10 farklı şehir daha gezmek ❤ Bu seneyi gezmem gereken 61 il ile kapatıyorum :)

2019’da 12 müze gezdim. Bu müzelerden bazıları; The Metropolitan Museum of Art, Moma The Museum of Modern Art gibi eşsiz eserlerin sergilendiği ünlü müzelerdi. Her müzeden oldukça keyif aldım.

2019’da diş teli taktırdım. Önemsiz gibi görünen ama her sene taktırmaya niyetlenip hep ertelenen bir şeydi benim için. Taktırana kadar uzun bir süreç geçirdim ve taktıktan sonra da uzun bir süreç geçireceğim gibi duruyor :)

2019’da yemek yapmayı hobi haline getirdim ve şuan farklı şeyler denemek, mutfakta vakit geçirmek en sevdiğim hobilerin başında geliyor ❤

Yaptığım yemeklerden birkaçı ❤

2019’da yaptığım en harika şeyi açıklıyorum şimdi: Kedi sahiplendim! Herkesin şaşırdığı bir olay oldu bu, çünkü ben kedi değil, köpek sevenlerdenim. Nasıl bu kararı aldığımı ben de bilmiyorum ama uzun arayışlar sonucunda bir kedi sahiplendim. Şimdi ev arkadaşım Masha ve bu durum 2019’a dair en güzel şeyim…

Ev arkadaşım Masha ❤

2019 benim için genel olarak böyle geçti. Sadece gerçekleşen hedeflerin yanı sıra kayıplar, kötü ve zor durumlar elbette yaşadım; fakat 2019’a mutlu bir uğurlama yapmak, 2020’ye bomba gibi başlamak, olumsuzlukları tamamen unutmak istiyorum.

2020 Hedeflerimde Neler Var?

Yukarıda kendime eleştirilerim ve 2020 için bazı hedeflerimi yazmıştım. Daha çok şehir gezmek, çok sayıda sadece Türkçe değil İngilizce blog yazıları da yazmak gibi…

2020’de sadece Türkçe değil İngilizce sunum yapmayı da hedefliyorum. İngilizce konusu bir noktadan sonra ileri gidemediğim ya da mutlu olamadığım bir konu ve 2020’de İngilizce’yi tamamen hallettim demek en büyük isteklerimden biri. Tabi ki hayal ettiğim İngilizce sunum yapmakta öyle

2020’de blog yazılarıyla kalmayıp, videolar da çekmek istiyorum. Bu videolar teknik anlatım, şehir gezileri ve etkinliklerle ilgili olabilir. 2020’yi kaç video çektiğim detayıyla bitirmek istiyorum :)

2020’de daha çok film ve dizi izlemek istiyorum. Sanırım dizi ve film izlemeyi sevmeyen tek kişiyim. Kolay kolay beğenmemekten mi kaynaklı yoksa uzun süre oturmayı sevmediğimden mi bilmiyorum ama dizi&film izleme alışkanlığım yok. 2020' de bu alışkanlığı edinmek istiyorum.

2020’de daha çok sunum yapmanın yanı sıra daha çok insana ulaşmak istiyorum. Benim için sadece paranın değil bilginin de sadakası var. Edindiğim tüm bilgileri paylaşmak, belki farkında bile olmadan birçok insanın hayatında güzel izler bırakmak istiyorum. 2020 bol bilgi paylaşımlı geçsin istiyorum ❤

Benim 2019’um ve 2020 hedeflerim böyleydi, bakalım 2020 nasıl olacak. Buraya yazmadığım gizli ve tatlı hedeflerim de var 2020 için. Umarım hepsini gerçekleştiririm ve seneye 2021 yazısını musmutlu yazarken bulurum kendimi ❤

2020 benim yılım olacak, 2019' un üstüne çok şey katacağım!

Herkese muhteşem bir sene dilerim ❤

--

--

İrem Kömürcü

Google Developer Expert on Machine Learning | Data Scientist @Deloitte | iremkomurcu.com