Algoritma ve Programlama Dili Öğrenenler için Kaynak Önerileri

İrem Kömürcü
2 min readJan 20, 2022

--

Photo by ThisisEngineering RAEng on Unsplash

Programlama dilini öğrendim ama uygulama kısmında sorun yaşıyorum, bunun yanısıra bir taraftan algoritma yeteneklerimi geliştirmek istiyorum diyenler burda mı? Bu soru çok geliyordu ve hem algoritma yeteneklerinizi geliştirebileceğiniz, hem de öğrendiğiniz programlama dili için egzersiz yapabileceğiniz kaynakları listeledim. Bu kaynaklarda Python başta olmak üzere birçok programlama dili ile challenge yapabilirsiniz. Lafı çok uzatmadan kısa notlarla kaynakları listeliyorum!

Coderbyte: İçerisinde 10’dan fazla programlama dili için challange görevler ve bunu yapabileceğiniz bir kod editörü var. Hem algoritma hem programlama dili yeteneklerinizi geliştirmek için güzel görünüyor.

Advent of Code: Her sene Aralık ayında başlayan ve sıralamaların olduğu büyük bir challange. Sadece Aralık ayında değil yıl içinde de geçmişe yönelik soruları size özel oluşturulan puzzle parçaları ile çözebilirsiniz.

Edabit: Farklı başlık ve hikayelerde challangelar barındıran ve 8 farklı programlama dilinde yapmaya izin veren bir kaynak:

Python Principles: Python’a özel farklı başlıklarda sorular barındıran ve içerisindeki kod editörü ile uygulamaya izin veren bir kaynak:

Hackerrank: Sanırım önerdiğim kaynaklar arasında en beğendiğim Hackerrank. Çünkü istediğiniz programlama dilinde denemeler yaparak uctan uca bir öğrenme gerçekleştirmenizi sağlıyor:

101 Computing: 3 farklı seviyede alıştırmalar sunan ve içerisinde çok sayıda örnek içeren bir platform:

Python öğrenenler için kaynak önerilerini listelediğim Medium yazıma buradan ulaşabilirsiniz.

Düzenli olarak kaynak önerileri ve teknik yazılar yazmaya çalışıyorum. Medium hesabımı takip edebilir, yazıyı beğendiyseniz clapsler ile beğeninizi sunabilirsiniz. Yorumlarınız ve benimle kurduğunuz etkileşim beni mutlu edecektir.

Sosyal medya hesaplarıma ulaşmak, benimle iletişime geçmek ve çalışmalarımdan haberdar olmak isterseniz web sitemi bırakıyorum. Twitter başta olmak üzere sosyal medyadan beni takip edebilir, iletişim kurabilirsiniz. Teşekkürler!

--

--

İrem Kömürcü

Google Developer Expert on Machine Learning | Data Scientist @Deloitte | iremkomurcu.com